Bättre och bättre, nyslipade knivar och bilder

Det märks verkligen att Ylva blir bättre; jag har idag hunnit med så mycket mer än vad jag gjort sammalagt de senaste sjukdagarna. Jag har inte behövt bära runt på sötnosan hela tiden, utan hon har faktiskt kunnat leka en hel del själv. Hon är inte alls lika ynklig som hon vart innan, utan är mycket piggare och gladare. Visst, emellanåt skriker hon till och gråter för att det gör ont i munnen, men inte alls lika mycket som tidigare. Det är skönt att det går åt rätt håll. Också skönt att få så mycket gjort; har redan hunnit med att slipa alla köksknivar, förbereda lasagnen, gjort lemon curd (gud vad gott!) och städat undan lite. Vi har också varit ute på torget och handlat, tittat på fåglar och hälsat på pappa på jobbet. Underbart! Nu sover Ylva så jag passar på att ta det lite lugnt.

Igår var Ylva och jag på inflyttningsfika hos Karin, i hennes nya lägenhet här i Lund. Mysigt, riktigt fin lägenhet. Önskar vi hade mer tid över att fixa iordning här också. Hänga upp gardinerna är nästa steg, jag har nästan sytt klart alla nu.

Ylva fick en jättefin leksakskista (senare brudkista) av min familj när vi var och hälsade på förra helgen. Här kommer lite bilder!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0