Jobb och Morgan Pålsson

Söker jobb för fullt. Det är spännande! Och gud vad roligt det är att skriva ansökningar. Tror ni att jag är ironisk? Det är jag faktiskt inte. Jag tycker det är oerhört intressant och motiverande att sitta och klura ut lämpliga formuleringar, sånt som gör att de kanske kommer ihåg just min ansökan lite bättre än andras. Det är skoj! Synd att det blir så mycket stress inblandat bara, jag önskar jag hade haft mer tid till att sitta och skriva, men nu får jag ta till vara tiden då Ylva sover.

Häromdagen såg vi Morgan Pålsson - Världsreporter. Jösses, se den! Mamma och pappa, speciellt ni tror jag skulle gilla den. Jag skrattade högt flera gånger och det hör inte till vanligheterna när jag ser på film. Men den var bra, riktigt bra. Mycket bättre än jag hade förväntat mig. Det brukar liksom inte bli så bra när man gör film av tv-serier.

Annars är det rätt mkt gnäll här hemma. Ylva har tänder på gång. En som nästan är helt igenom och minst en till på väg. Stackaren. Det blir panodil nästan en gång varje dag nu. Jag tycker så synd om henne. När hon är hungrig och tvingar sig att äta trots att det gör ont. Då gör det ont i mig. När hon vill ha goda frukter som hon älskar, men så gör det ont och hon måste spotta ut det. Stackaren. Jag hoppas att de snart är igenom så hon kan äta all världens frukter sen!

En kompis från Linköping, Innie, ska flytta till Lund om 2 veckor. Så skoj! Du är så välkommen hit, vännen. Blir trevligt att ses lite oftare än sisådär vartannat år...
Annars är det lite dött med det sociala. De mammor jag umgåtts mest med börjar jobba inom kort, en har redan börjat jobba. Så det är lite trist. Men Ylva och jag har rätt mycket att göra ändå. Imorgon blir det iallafall picknick i Botaniska Trädgården med en annan familj. Mysigt!

Ska försöka lägga in lite bilder inom kort, men som det är nu har Anders med sig kameran till jobbet om dagarna så vi får se när jag hinner.

 Här är i alla fall en bild på Ylva och Leia som spelar fotboll.


Kommentarer
Postat av: Tess

Stackars lilla Ylva! Pussa henne från oss och hälsa att det kommer att gå över! Och jobb, det kommer du få finaste, vem kan motstå dig?! Haha ja den filmen är askul, vi skrattade oxå hysteriskt här hemma! KRAM

2008-08-19 @ 10:20:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0