Tack, Måns.


Ulf Lundell. Jag har länge vart fascinerad av denna märklige man. Han kan konsten att sätta ihop de mest innehållsrika texterna, de vackraste melodierna, de mest talande konstverken. En dag (när jag har råd) ska jag köpa en tavla som han gjort. Jag har precis läst klart biografin om Lundell, skriven av Måns Ivarsson (journalist på Expressen). Måns har gjort ett enormt jobb, sjukt mycket research (gud, stavas det verkligen sådär?) och på kvällar och helger, allt på ledig tid, lyckats sätta ihop detta till tre böcker om Ulf Lundells liv. Det är fantastiskt gjort. Tack, Måns. Det var väldigt intressant läsning. Jag vet att många av er som läser inte gillar Uffe, men hans livshistoria är ändå värd att läsa. Rekommenderas.

Bilderna nedan har jag själv tagit under konserten i Borgholm Slottsruin sommaren 2005. I höst turnerar han igen, efter ett 2-årigt uppehåll. Han ska spela i Malmö konserthus 19/10 och Helsingborgs konserthus 31/10. Behöver jag säga att jag är sjukt sugen på att gå dit?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0