Smålandsjul

Dan före dopparedan tog vi vårt pick och pack och körde till föräldrarna i Småland. Ylva noterade att de hade ett träd inomhus, men tyckte nog inte att det var så märkligt. Hon hjälpte till att smycka granen, hängde upp små tomtar på de nedersta grenarna. Hon smakade lite på en julkula men tyckte inte den var nå vidare god.

God är däremot maten här, Ylva gillar att bli bortskämd med maten. Ja, vem gillar inte det förresten? Äter med god aptit gör vi. Lite småsur är jag dock, eftersom jag pga mina stenar i gallblåsan inte kan äta vad som helst, och det blir bara mer och mer som jag inte kan äta. Jag klarar iallafall av pepparkakor, det är jag glad för! Men laxen på juldagen fixade inte min mage, så det blev ett gallstensanfall på natten. Jaja, bara lite drygt en vecka kvar till operation....

Nån träning har det förstås inte blivit,om man inte räknar dagens shoppingrunda på Kosta Outlet. Köpte inte så mycket, bara lite kläder till ylva och ett par skor till mig. Skönt med varma skor iallafall. Det är banne mej inte lätt att få tag på, åtminstone inte om man vill ha en någorlunda vettig sula på dem också....

Lillpluttan sover, sambon är ute och fotograferar snön och jag sitter vid datorn. Tror jag ska förflytta mig till sängen en stund istället.

Hoppas ni haft en fin jul, allihop!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0