Vad är det för fel på folk?

Kanske har ni hört om Adolf Hitler? Det är en treårig pojke, boendes i Amerika. Hans far är inte nazist, han gillar bara tysk historia och förnekar förintelsen. Dessutom har han en stor flagga med hakkors på väggen, och ett stort hakkors tatuerat på armen. Men nån nazist är han inte, nej, han tycker bara att det är dags att folk glömmer det förflutna och ser framåt istället. Nämnde jag att stackars lille Adolf Hitler har en syster som heter Aryan Nation?
När Adolf fyllde tre år beställde pappan en födelsedagstårta från ett bageri. Bageriet vägrade dock att skriva ut pojkens namn på den. Pappan har ingen som helst förståelse för det, och tycker att Amerika ska vara ett "fritt land". Han funderar därför på att flytta. Förmodligen till Tyskland.

Ibland undrar jag vad det är för fel på folk.

http://www.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/utrikes/article4015992.ab


Kommentarer
Postat av: Anna Widén

Det låter helt sjukt! Tänker de inte vad det kan få för konsekvenser för ders stackars barn??? Fattar inte hur folk kan förneka något som är så väldokumenterat när det dessutom finns många människor som fortfarande lever och kan berätta om det. Sån´t här gör mig upprörd!

2008-12-18 @ 10:45:11
Postat av: Tova

Såg också det här! Hur kan man ens tänka tanken att ge sitt barn ett sådant namn. Och dessutom förneka att man är rasist, går inte ihop i min hjärna....Verkligen helt sjukt!

2008-12-19 @ 13:45:41
URL: http://www.tovalinder.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0