Ystad Saltsjöbad

Vi har haft en helt fantastisk helg på Ystad saltsjöbad. Lyckades boka in varsin massage i sista stund, och det var guld värt! Dock blev väl Andi lite sotis när det var en karl som hämtade in mig på massagen... Att det sedan även var en karl som ropade in honom gjorde väl inte saken bättre ;-)

Trerättersmiddagen på lördagskvällen var underbart god, pumpaknyten till förrätt, lax till varmrätt (Andi åt anka) och pepparkaksparfait till dessert. Och en flaska väldigt gott alkoholfritt vitt vin till det.

Det var ganska mycket folk inne på spa-avdelningen på lördagen när vi kommit, men till största delen var de från samma företag så när de skulle ha sitt lilla jippo på restaurangen fick vi i princip spa-avdelningen för oss själva: varmvattenspool, bubbelpool, bastu och relaxavdelning. Oerhört avkopplande, fantastiskt vackert.

Söndagsmorgonen bjöd på en utsökt frukostbuffé. Jag tror vi satt där över en timme, hämtade nog nytt tre gånger. Inget är så gott som en hotellfrukost.
Efter frukosten relaxade vi, bastade och badade några timmar tills vi blivit ganska mätta på hela spa-grejen. Då checkade vi ut och åkte vidare till en vän i Löderup (en by, långt ute i ingenstans på Österlen.) Vacker miljö, fantastisk utsikt från lägenhetsfönstret och mumsig julefika bjöds vi på där. Tack!

Idag har jag varit ledig, så medan Ylva var på dagis började jag fixa hennes gardiner. Så nu är tyget uppmätt, klippt och redo att sys. I eftermiddag blir det julfest på dagis.

Nu sover Ylva så jag ska passa på att vila jag med.

Kommentarer
Postat av: J

Åh vad härligt det låter! Håller med, inget slår en lyxig frukost.. kramar!

2008-12-15 @ 21:52:09
URL: http://minkattheterinteprada.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0