Snackar hon?




(Vet någon hur man gör så att man kan lägga texten direkt till höger om bilden?)

Träffade en rolig snubbe på torget härom veckan. Ja, en grönsaksförsäljare alltså. Han blev mycket förtjust i min dotter, och frågade om hennes namn. "Hon heter Ylva" svarade jag. "Aah, Ylva. Det kände jag en tjej en gång som hette. Men jag tyckte hon sa att hon hette Elva så hon blev förbannad på mig." sa han. Idag kom vi tillbaka och träffade honom igen. Han kom springande och ropade "Ylva, Ylva, Ylva!". Jag skrattade åt honom och han började prata med Ylva. Han frågade "Hur är läget idag? Är du glad? Tycker du om frukt?". Han väntade ett tag, dröjde kvar med blicken på Ylva. Hon kollade på honom och vinkade. Han sa "hej?". Efter ytterligare några sekunder kollade han upp på mig, och så sa han: "Hon kanske inte kan prata?". Haha. Eeeh, nej....... Han trodde verkligen att ungen kunde svara på hans frågor. Skojigt var det iallafall även om han skämdes lite.

Men det verkar inte helt ovanligt att folk tror att bebisar i den åldern kan prata. Visst, hon kan ju säga "mamma", "pappa" och "tack" men det bygger man inte så många samtal på. I alla fall var vi på City Livs, Ylva och jag, och köpte godis. Kassörskan (en tjej, ca 25 år) började prata med Y. Sa "Hej, lilla tjejen, vad söt du är" och så. Sen frågade hon mig "Snackar hon?". Men det kanske inte är helt självklart? Det kanske bara är jag som tycker det...?

Mycket händer förresten på torget. Eftersom det är lördag idag så var det inte bara frukt&grönt-försäljare utan även diverse hantverkare och liknande. Bland annat en kvinna som hade gjort smycken som hon ville sälja. Jag gick fram och kikade lite. Hade med mig Ylva, i sin fina blå klänning med igelkottar på. Kvinnan pekar på Ylva och säger "Vad söt! Är det en liten pojke?". Visst..... Hon har en blå vagn, och klänningen är förvisso blå den med, men det är ändå en klänning. Och det brukar väl inte pojkar ha? Men visst, han kanske är transa..... 


Kommentarer
Postat av: Tess

skrattar jo men visst, alla pojkar har väl klänning! fniss

2008-07-27 @ 15:15:13
Postat av: Mia

Hej fina!



Tack för en mysig "date" i fina Lund. Ja hur som haver om nu Ylva är pojke eller flicka så är hon grymt söt!

2008-07-27 @ 18:02:39
URL: http://www.allvarslek.bilddagboken.se
Postat av: Anna Widén

2008-07-27 @ 21:20:16
Postat av: Anna Widén

Skratt, om hon är transa är det kanske lite tidigt att komma på det innan man fyllt ett, eller?!

Det är nog inte så att alla vet hur gamla ungar är när de börjar prata, gå osv. Jag känner att det är mycket jag inte har koll på, umgås för lite med knoddar!

Näe, säger hon mamma, pappa och tack, det går för fort framåt!

Pussa älsklingen från mig (Ylva menar jag då!)

Anders kan få en vink; vink, vink!

2008-07-27 @ 21:23:22
Postat av: Anna Widén

Skratt, om hon är transa är det kanske lite tidigt att komma på det innan man fyllt ett, eller?!

Det är nog inte så att alla vet hur gamla ungar är när de börjar prata, gå osv. Jag känner att det är mycket jag inte har koll på, umgås för lite med knoddar!

Näe, säger hon mamma, pappa och tack, det går för fort framåt!

Pussa älsklingen från mig (Ylva menar jag då!)

Anders kan få en vink; vink, vink!

2008-07-27 @ 21:23:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0