Tidig är tiden...

Visst fanns det väl en melodifestival-låt som hette så? "Tidig är tiden". Jag har för mig att det var nån Lundell-inspirerad man som ensam på scen med aukustisk gitarr framförde denna låt. Jag minns den faktiskt som rätt bra, jag gillade den, men den vann inte svenskarnas röster. Kom nog nästan sist, tror jag. Måste kolla upp vad han hette och se om jag kan hitta låten igen. Återkommer!

Hur som helst, tidig är tiden! Och det finns INGENTING att göra såhär tidigt. Detta är min sovmorgon, Anders och Ylva är ute på morgonpromenad och jag skulle sova. Men när man vanligtvis går upp kl 6 så är det inte lätt att ligga kvar.. Åtminstone inte när man är hungrig också! Då går man upp, äter lite frukost och sen är man definitivt piggare och kan inte somna ändå. Och sovmorgnar inträffar inte så ofta, man borde ta vara på dem...
Även när jag har Ylva på morgonen så är det svårt att hitta på något att göra. Vi vill gärna vara ute, men det finns ingenting som är öppet! Affärerna öppnar kl 10, mataffärerna kl 8. Men vad gör man kl 7? Det är inte roligt för lilltösen längre att bara sitta i vagnen på promenad, utan hon vill ha saker (läs: människor) att kolla på. Folk att prata med, vinka till, peka på och räcka ut tungan åt! Var finns alla människor kl 7 på morgonen? Förmodligen i bil på väg till jobbet. Eller hemma i sängen och sover. Tråkmånsar! Kom ut och lek!

Nu har jag hittat honom!!! Rolf Carlsson, deltog med låten "Tidig är tiden" i melodifestivalen 2002. Han kom faktiskt trea i tredje semifinalen. Men har har tydligen gjor en del sen dess också. Se mer på www.rolfcarlsson.net! Såhär ser han ut:fotograf: Fredrik Nord (Fotograf Fredrik Nord)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0