Dunderförkyld

Idag tycker jag synd om mig själv. Jag är dunderförkyld och har inte kunnat sova alls inatt. Näsan går inte att andas genom och ligger man med munnen öppen är den snustorr efter 10 minuter, så pass att man inte ens kan svälja. Det är synd om mig idag.
Ylva är på dagis och ska sova middag där. Jag ska hämta henne 13.30. Vi gjorde likadant i onsdags och då hade hon somnat på 5 minuter utan problem. Visserligen hade hon bara sovit 45 minuter, men det är inte så konsitgt kanske när det ligger 8 andra barn i samma rum och snarkar, snörvlar, hostar och pratar för sig själva. Klart man vaknar då! Men jag hoppas att hon kan sova lite längre idag ialalfall så hon inte blir för trött i eftermiddag.

För övrigt lagar jag vegetarisk lasagne med spenat och ostsås. Blir den god så lägger jag upp receptet här såsmåningom.

Kommentarer
Postat av: Anna Widén

Stackare, förkylning är inte kul. Lasagne låter gott kanske kan bli det för mig också men då blir det fryst färdig jag orkar inte åka och handla spenat och ost. Du är så duktig på att laga mat! Hoppas inte resten av familjen blir smittad, jobbigt med dundrförkylda småbarn men det kanske är dagiset som är boven?!

ta hand om dig, mys i soffan med the och filt och ha en lugn dag.

Kramar om!

Anna

2008-11-28 @ 11:34:30
Postat av: Liv

Anna: TACK! jag behöver nån som tycker lite synd om mig idag :) Tror nog det är Ylva som har smittat mig, hon har varit förkyld tidigare men hon är bra nu. Hoppas allt är bra med dig! KRAM!

2008-11-28 @ 13:09:24
URL: http://livleverlivet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0