Helgen i Småland

Har blivit ombedd att skriva om helgen i Småland, så då gör jag förstås det ;-)

Vinkade hejdå till Lund och familjen i fredags eftermiddag. Klev på ett fullsatt tåg, med folk ståendes i alla vagnarna. Vilken otur! Blev trött av tanken på att stå i 2 h 20 min. Men redan i Eslöv steg en person av och gammal fotbollsspelare som jag är tacklade jag mig fram och snodde platsen (okej, riktigt så dramatiskt var det inte, men det lät bra eller hur?). Hade faktiskt turen att kunna behålla platsen ända till Emmaboda!

I Emmaboda mötte Sofie, en barndomsvän, mig vid stationen. Underbart att ses igen. Och fantastiskt att det varje gång vi träffas känns som att vi inte varit åtskiljda en sekund, trots att det är åtskilliga månader mellan gångerna vi ses. Fick gå husesyn i hennes nya lägenhet. Kul att man i Emmaboda kan köpa en fin tvåa på 53 kvm för bara några tusen, när en liknande lägenhet i Lund kostar över miljonen. Eller, "kul" kanske inte är rätta ordet......

Kl 20 blev jag hämtad av min far, puss och kram och sen bilade hem till mor i lilla byn. Puss och kram där också och sen god mat! Pasta med räksås, mums filibabba!
Satt uppe till 23-tiden, sen sov jag gott hela natten. Vaknade 7.20 och messade "godmorgon" till lilla familjen som var kvar i Lund.

Frukost med föräldrarna, löste melodikrysset utan större framgång. Gick över till grannen Siv och pratade en stund. Klockan 13 hade jag tid för massage (fick presentkort i julas, som äntligen skulle utnyttjas!) och det var helt fantastiskt skönt. Efteråt åkte jag och mamma till Kosta för att besöka Kosta Outlet. Detta besök har jag beskrivit i tidigare inlägg.

Lördag kväll avslutades med ännu ett gallstensanfall. Det gör mig så ledsen, för det förstör så mycket. Att det sedan är 7 månaders väntetid till kirurgen gör inte saken bättre. Men jag hoppas kunna tjata mig till en tidigare tid med stöd från vårdgarantin. Natten var orolig och sömnlös, så jag var inte så utvilad på söndagen som jag hade hoppats på. Det är märkligt att väntetiden i Skåne är 7 månader, när väntetiden i Kalmar bara är 5-8 veckor. Allt är inte bättre här i Lund. Jag hoppas på att få operationstid i Kalmar eller Oskarshamn istället, men vi får se hur vi löser det.

Söndag kl 13.40 satte jag mig på tåget hemåt, 15.57 möttes jag av min fina fästman och underbara dotter. Ylva viftade med armarna och skrek när hon såg mig. Jag tog upp henne ur vagnen och dansade runt en stund med henne på perrongen, sen fick hon miljoner och ytterligare miljoner pussar och kramar. Lycka gånger tusen!
Sen lagade vi mat tillsammans, lekte och myste tills det var läggdags för Lillpluttan. Kändes underbart att få vara den som nattade henne. Som sjöng henne tryggt och lugnt till sömns. Jag älskar min dotter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0