Jämställdhet, tråk-mat och Viktor Elm

Igår kände vi oss väldigt jämställda, när jag drog fram verktygslådan för att skruva upp Ylvas klädhängare i hallen medan Anders rullade köttbullar i köket.

Hemlagade köttbullar är en sån grej som är bra att ha i frysen. Idag behöver jag inte laga någon mat alls knappt, tack vare frysmaten. Medan Ylva är på dagis har jag idag hunnit med att skruva upp alla gardinhängare, och i sovrummet har vi nu till och med gardinerna upphängda! Att det är ett halvår sedan vi flyttade in behöver vi väl inte låtsas om?
Men för att jag skulle hinna med det så blir det tråk-mat till lunch för min del. Wokade grönsaker med majsschnitzel, går att äta men är trååååkigt. Och dessutom var keson slut, den hade kunnat förbättra måltiden väsentligt.

Klockan tolv ska jag hämta Ylva på dagis, hoppas hon haft en bra dag. Hon var överlycklig när vi kom dit, hon har väl saknat det. Hoppas hon orkar med nu så hon inte blir ledsen och gnällig igen. Det var i alla fall inga problem att vinka hejdå, hon sprang fram till fröken Jessica, hoppade upp i famnen på henne, vände sig om och slängde iväg en kyss till mig samtidigt som hon vinkade ivrigt.

För övrigt är jag lite bitter över att jag inte kunde se matchen igår. Hade gärna åkt med supporterbussen från Broakulla. Viktor är i alla fall en hjälte. Synd att KFF inte får behålla honom, men personligen tror jag att Rasmus kommer blomma ut rejält nästa säsong.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0