Mamma Mu och Pappa Pu



Det är underbart med alla nya ord som poppar ut ur Ylvas lilla mun. Igår var det jättesvårt att natta henne efter lunch för hon hade fullt upp att öva på sitt nya ord: Klocka. Fast det blir mer "KL-KA." Gulligt.

Hon gillar att sjunga också. Om Kalle Anka som satt på en planka, ni vet? Då ropar Ylva "MAMMA, MAMMA" och så får vi fylla i med "se så stor jag är" för det tycker hon inte är lika lätt att sjunga. Hon gillar också sången om Mamma Mu. Då säger hon "Hallåååå, Mamma Muuuuu, duuuuu". Fast nu har hon kommit på en egen sång också, då byter hon ut Mamma Mu mot Pappa Pu. Det kom hon på helt själv. Hon är smart min dotter. Klart att det måste finnas en Pappa Pu också!

Förresten, vi vann tävlingen i Radio Kalmar. Tack alla ni som röstade! Och jäklar, jag fick vara med i direktsändning. Hade jag vetat det hade jag inte vågat skicka in bilden. Men det gick ju bra iallafall. Tror man kan lyssna på det i efterhand på nätet men vad jag sett så har de inte lagt upp det än. Lovar att länka dit om/när det kommer upp.

Uppdaterat: För att lyssna på radiosändningen så går ni in på http://www.sr.se/cgi-bin/kalmar/program/index.asp?ProgramID=51 och letar upp 14 november, kl 9.00-9.30. Spola fram till ca 15.20 så hör ni strax min underbara stämma. Haha!

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Vad roligt att ni vann, stort grattis =) Det var skoj att lyssna på ljudklippet med! Kram

2008-11-15 @ 07:55:14
URL: http://rebeccapettersson81.blogg.se/
Postat av: Anna Widén

Gratteligrattis!!!!!!! Näe, kan hon sjunga med den lilla. Hon kommer bli något stort:-) Måste komma och hälsa på snart... fast det blir nog efter jul. Saknar er grymt mycket!

2008-11-16 @ 19:30:38
Postat av: Liv

Anna: vi saknar dig grymt mkt också, du är väldigt välkommen efter jul!!!

2008-11-16 @ 20:34:27
URL: http://livleverlivet.blogg.se/
Postat av: Christina

Jösses, jag har ju missat hela grejen, men nu har jag lyssnat. GRATTIS! :D Säger som Anna; jag saknar er! Stora kramar till er alla tre!

2008-11-17 @ 06:33:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0