Mormor, morfar, kusiner och en stukad fot

I helgen har vi vart i småland och hälsat på mina föräldrar, Ylvas mormor och morfar. Ylvas kusiner var också där, så det var full rulle hela helgen! Men det var skoj, och gick bättre än förväntat med alla barn under samma tak (kusinernas föräldrar var på spa, så vi var alla lite barnvakter).

I fredags stukade Ylva foten. Jösses, jag visste knappt att såna småttingar kunde göra det (men det är klart de kan...). Men hon haltade bara nån dag och sen var det lugnt igen. Dock syns det fortfarande en blodutgjutning på undersidan av foten. Stackarns!

I lördags var vi på julmarknad i Johansfors. Kul men det var mycket folk och Ylva var inte på topp direkt. Nattis (en av kusinerna) fick iallafall prova på att göra en polkastång i glas, hon var så duktig så!  Och så träffade vi bröderna Elm och Ylva fick deras autografer på sin KalmarFF-tröja. Kanonbra ju!

Igår, söndag, åkte vi hem vid ett-tiden. Har vart en riktigt bra helg, men det var som vanligt rätt skönt att komma hem också. Och Ylva lekte glatt med sina egna leksaker hela kvällen ;-)

I morse försov vi oss, Ylva vaknade inte förrän tio i åtta och vi skulle ju egentligen vart på dagis vid åtta, men jag ringde och sa att Ylva fick äta frukost hemma idag och så gick vi dit vid nio istället. Då var alla barnen ute så jag skulle för första gången lämna henne utomhus, men hon var så ledsen! Var förvånad jag blev.... och vad jobbigt det kändes att lämna henne så! Men jag förmodar att hon blev lite förvirrad av att komma till dagis och inte bli lämnad med de vanliga rutinerna (ta av overallen, in i värmen i köket och sätta sig vid frukostbordet). Jag ringde iallaflal till dagis en halvtimme senare för att se så allt var ok och det var det. Ylva var pigg och glad igen. Skönt!

Avslutar med att berätta att vårt internet är knasigt. Det är nog något fel på det mobila bredbandet, för funkar oftast inte att komma ut på nätet. Så blogginläggen kan bli färre under en period nu, men dont worry, ill be back ;-)

Kommentarer
Postat av: Anna & Alma

Vi hann aldrig till julmarknaden tyvärr:-(. Synd! Hoppas ni hade det bra! Krya på söta Ylva i sin fot!

STOR VARM KRAMIZ!

2008-11-24 @ 19:35:24
Postat av: Tess

Tack för uppdateringen! Har saknat att läsa om vad som händer hos er ju :) Hoppas internet funkar som det ska snart! KRAM

2008-11-25 @ 07:54:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0