Framtiden

Sjukgymnast kanske man skulle bli. Då kan man ju jobba inom så många olika områden! Då kan man ju till och med extraknäcka som instruktör på nåt gym, eller så. Om man vill det. Eller kan man jobba på ett företag, och förbättra personalhälsan. Det skulle jag gilla! Tror jag.
Systemvetare, tyckte Anders. Eller copywriter. Jag förstår inte ens vad orden betyder. Han tyckte iallafall inte att jag skulle bli journalist, och det håller jag väl med om.
Psykolog är intressant, men det är så lång utbildning, och jag skulle aldrig orka med att höra all skit som folk går och bär på. Jag har alldeles för lätt att ta på mig andras problem.
Lärare, nej, inte en chans.
Förskolelärare eller barnskötare då? Ja, kanske, på rätt dagis. Eller, nej förresten. Jag tror inte det ändå.
Butikspersonal, well, det gillar jag ju men kanske inte hela livet. Och dessutom behöver jag ingen utbildning för det, och jag vill bannemej ha en utbildning.
Någonting med hälsa, tror jag, skulle passa mig bra. Men inget som är för jäkla insnöat och problemfokuserat, något friskinriktat. Typ sjukgymnast på ett företag. Eller?

Kommentarer
Postat av: Tova

Jag gillar dina resonemang! Och sjukgymnast tror jag att du skulle passa som :)

2008-10-18 @ 08:16:31
URL: http://www.tovalinder.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0