Helgen fortsättning...

Har precis lämnat Ylva på dagis, så nu fortsätter bloggandet om helgen i lugn och ro.

På fredag kväll kom mina föräldrar, just när Ylva hunnit somna. Typiskt, men de fick ju träffa henne morgonen efter. Käkade lite goda mackor, och la oss ganska tidigt. På lördagen vaknade Ylva runt halv sju som vanligt, frukost i lite lugnare tempo än vanligt, och sen ut på loppisen på Esplanaden. Köpte lite allt möjligt, småplock. Jamie Olivers kokbok t ex, jag gillar den. Och ett par kängor till Ylva, 4KIDS, snygga och fräscha för 15 kr.
Sen gick vi vidare till stationen och mötte Tess, Ylvas fadder, som var på mellanlandning. Några timmar senare åkte hon vidare till Malmö. När hon kommit gick vi till KRABAT, en leksaksaffär. De hade besök av mumintrollen, eller åtminstone två av dem! Ylva gillade att klappa dem på nosen/mulen/näsan, fast hon klappade så hårt att de fick hålla i huvudet så det inte skulle flyga av. Vore ju knas att bli ertappad som ett huvudlöst mumintroll. Har lite bilder från mötet, men ej inlagda på datorn än. Kommer senare!
Sen var det sovdags för Ylva och på eftermiddagen när hon vaknade gick vi till svärmor allihop och åt födelsedagsmiddag. Både jag och Ylvas gammelmormor har fyllt år. Svärmor hade plockat upp lite leksaker från källaren och det var uppskattat av både Ylva och hennes pappa, farbror och faster :-)
Efteråt gick vi till lekplatsen i stadsparken och röjde runt lite.

På lördagskvällen var det ju match, Sverige-Portugal. Den visades på kanal 8 som ju vi ej har, så jag och mamma och pappa gick till Glorias där vi (som tur var) hade bokat bord. Matchen började ju riktigt bra, men sen dog det ut lite. Är lite sur på Lagerbäck som är så inkörd i tryggheten att han inte vågar testa de som han plockat ut och satt på bänken. Inte ett enda byte trots att tröttheten märktes i mittfältet mot slutet! Jag tyckte att han gott hade kunnat släppa in Viktor på planen när Källström låg och vred sig i plågor efter smällen i 75:e minuten. Men nej, inte heller den här gången fick han spela, trodde det skulle bli tredje gången gilt men icke. Kanske nästa gång?

Söndag morgon blev det långfrukost, mysigt. Och sen åkte mina föräldrar vidare till min bror i Malmö. På eftermiddagen stack jag till Nautilus, men i övrigt var det en lugn dag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0