I am a ladiebird

För nån vecka sen var vi hos cykelhandlaren för att köpa hjälm till lilla Y så hon kan åka med oss på cykelsitsen. De skulle ha 390 kr för en liten hjälm, vilket jag tyckte var lite väl saftigt. Så vi gick hem och kollade på internet istället. Hittade en i samma storlek som vi provat ut hos cykelhandlaren, som bara kostade 129 kr plus fraktavgift 75 kr. Vi kände oss oerhört smarta, tänk vad enkelt vi kom undan! Men tji fick vi! Igår kom nämligen hjälmen på posten, och den var på tok för stor för lillpluttan! Kollade upp reglerna för retur, och villkoret är att man själv står för frakten (75+75=150 kr). Inte en chans att jag betalar 150 kr för något jag ändå inte får. Då är det ju lika bra att behålla hjälmen. På skämt satte jag den på mitt eget huvud och döm om min förvåning när jag upptäckte att den passade! Jahapp, så nu har jag en jättefin hjälm som ser ut som en nyckelpiga. Ylvas kompis Leia har för övrigt en precis likadan (dock något mindre...). Hela dagen hade jag (och Ylva förstås?) sett fram emot att få ta en första cykeltur ihop, så vi gick till cykelhandlaren igen, denna gång med svansen mellan benen. Han skrattade och provade ännu en gång ut en hjäm till lillfisan och vi betalade glatt (njae inte särskilt) 390 kr. Så kan det gå. Men oj vad Y älskar hjälmen!! Hon är helt galen i den. Och hon ÄLSKAR att cykla. Hon sitter och skrattar och dunkar mig i ryggen. Det är helt klart värt pengarna!

Och visst är det väl ändå rätt koolt med en nyckelpigehjälm? Folket tittade lite konstigt på mig, och log, när vi cyklade till dagis i morse. Men det kändes helt okej så länge Ylva satt där bak. På hemvägne, när jag lämnat av Y, fegade jag dock ur. Motvilligt erkänner jag att hjälmen hamnade i cykelkorgen istället. Hade den vart enfärgad hade den fått sitta kvar på huvudet, men en cyklande nyckelpiga i vuxenstorlek.....nej. Det gick inte. Jag ska jobba på det, jag lovar. Det är mitt mål den närmaste tiden, att våga använda hjälmen.
Men nu jäklar måste Andi också köpa hjälm, helst med något roligt djur på!


Kommentarer
Postat av: Tess

Jag har visserligen hjälm men inte med en nyckelpiga, vet inte heller om jag skulle våga det utan en liten Ylva där bak! kram

2008-10-15 @ 07:06:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0