Trerätterslyx

Igår kom familjen D hit på eftermiddagen. Ungarna lekte och vi lite äldre nästan-vuxna respektive vuxna lagade maten. Till förrätt blev det räksoppa, huvudrätten bestod av civapcici, bulgur och fårostsallad och efterrätten var en gudomlig chokladcheesecake. Lyx behöver man då och då, och det här var verkligen lyx värt namnet. Speciellt efterrätten.... det vattnas i munnen bara jag tänker på den ;-)

Just det, jag har glömt att rapportera om rårakorna i våffeljärn! De var goda, helt okej, men det tog så lång tid att göra dem så det var lite långtråkigt.
Idag ska jag testa dillkycklingen från husmansboken.

Numera går Ylva ungefär lika mycket som hon kryper. Det är roligt att se hur hon stapplar fram, men hon blir stadigare och stadigare.
Vi var förresten på loppisen igår. Men det blev bara en enda sak inhandlat: en docka till Ylva. Hon gillar ju dockorna (eller "bäbisarna" som de kallas) på dagis, så vi tänkte att det kanske var dags att hon får en egen. Och det var minsann ett populärt drag! Nu fattas bara lite dockkläder och en docksäng. Mamma, har inte jag en röd fin docksäng nånstans?

Och så har jag bokat tågbiljetter. Jag ska nämligen åka ensam, helt ensam, till föräldrarna i småland om några veckor. Märklig tanke, men Y ska vara hemma med sin pappa hela helgen och jag ska få sova ut, åka på utflykter med föräldrarna, shoppa på kosta outlet och förhoppningsvis få massage på Jennys två händer där jag fick presentkort förra julen..

Kommentarer
Postat av: nina

Oj, vilka goda middagar ni gör... Har inte ätit en förrätt sedan nyårsafton tror jag. kram

2008-10-20 @ 14:46:54
URL: http://www.minagalnatankar.blogspot.com
Postat av: Annelie

Trevligt med en gammal kompis blogg o läsa...

Kramar

2008-10-21 @ 08:36:23
Postat av: Liv

Nina: Det är helt klart värt att slänga in lite lyx i vardagen ibland! En helt vanlig lördag kan bli lyxlördag om man gör en enkel förrätt och ställer ljus på bordet! :-) Sen tar man fram sitt trollspö och trollar barnen lugna och snälla så är helgen fulländad!



Annelie: Kul att du hittat hit!

2008-10-22 @ 13:10:23
URL: http://livleverlivet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0