Inskolningsdag 2

Det gick riktigt bra på dagis idag. Jag höll mig mest i bakgrunden och Ylva lekte med de andra barnen och om det var något så satt jag kvar och lät fröknarna reda ut problemen. Dock fick jag ta över tröstandet när Ylva ramlade ner från en låg stol... Men det gick över snabbt och var ingen fara! Vi var ute och lekte ganska mycket, ser på Ylvas kläder att hon behöver lära sig gå. När underlaget är torrt gräs är det ju lugnt men när det är blött grus, sand, lera.....då blir det lätt mer smutsiga och kladdiga än rena ytor på kläderna efteråt. Men, men, får man inte kladda och smutsa ner så kan man ju bli mopedligist. Det vet väl alla?

Imorgon ska jag lämna Y en liten stund själv på dagis. Ska säga hejdå och gå en runda på 10-15 minuter. Läskigt. Hoppas hon inte blir för ledsen, för då blir det svårt att se glad ut när man går (vilket man ska göra).

Skulle vart på spinning ikväll men det sket sig. Har inte tränat någonting på två veckor, känns helkasst faktiskt. Känner att jag blir trött av att inte träna. Men tiden kommer kanske tillbaka nångång..?


Kommentarer
Postat av: Minna

Vad skönt att det gick bra! Det kommer säkert att gå bra i morgon också! Trodde att man lämnade en timme första gången! 15 minuter klarar nog Ylva utan problem. Men det kanske är mamma som tar det hårdast??

Kläderna blir verkligen helt förstörda av att leka ute och krypa... Har du något tips hur man får bort fläckarna blir jag glad! Trots att Leia går blir det mycket kladd ändå.

Hoppas vi kan få in en promenad eller lekstund snart!



Kram!

2008-09-10 @ 19:58:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0