Inskolningsdag 5

Det har gått så fantastiskt bra hela veckan med inskolningen. I onsdags gick jag iväg och lämnade Ylva ensam på dagis första gången i 10 minuter. Hon reagerade knappt när jag sa hejdå, för hon var så inne i leken. I går var jag iväg ca 15 minuter, och när jag sa hejdå blev hon ledsen och började storgråta. Och så ska man ändå ha ett leende på läpparna och bestämt gå iväg, det är inte lätt! När jag kom tillbaka berättade de dock att hon gråtit inte ens en halv minut och att hon ganska snabbt anpassat sig och börjat leka igen. Idag var jag iväg i tjugo minuter och hon reagerade likadant som igår. När jag kom tillbaka satt hon i frökens knä på sångstunden och var så inne i sången att hon knappt märkte att jag kom. Det går riktigt bra det här, och det känns skönt förstås. Men gud vad trötta vi är, både Ylva och jag, när vi kommer hem från dagis! Det blir lunch och sova direkt.
I slutet på nästa vecka är målet att Ylva ska kunna vara där själv mellan 9 och 12 och även äta lunch tillsammans med dem. Så på måndag stannar både Y och jag på lunch för första gången. Lyx att slippa laga själv ;-)

Idag är vi ensamma hela dagen, Andi ska ut och dricka öl med TT ikväll så är det nån som vill hitta på nåt så hör av er på mobilen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0