Inskolningsdag 8

Max 1 minut hade Ylva gråtit efter att jag lämnat henne på dagis igår, sa personalen. När jag kom tillbaka efter 1h och 10 min smög jag utanför för att se hur hon skötte sig vid matbordet. Gud vad stolt (och förvånad!) jag blev av att se min lilla flicka sitta och själv äta med gaffel från sin tallrik. Ingen mat på golvet, till och med muggen stod på bordet och hon åt med god aptit. Jag väntade en stund innan jag gick in, ville att hon skulle äta klart först. Personalen berättade att allt hade gått jättebra. Min lilla Y hade ätit TVÅ stora portioner med potatis- och purjolökssoppa och sen 1,5 pannkaka till efterrätt! Behöver jag säga att jag är stolt?

Idag är jag iväg i 1,5 timme, men jag är inte det minsta orolig. Hon grät när jag gick, men redan innan jag hunnit få på mig skorna hörde jag att hon blev lugn igen. Så nu är jag hemma och äter, bloggar, tvättar och förbereder middagen. Det känns fantastiskt att hon trivs så bra på dagis, imorse var hon ivrig att få komma iväg till och med. Hon hämtade skorna och försökte få på dem själv. Sötis!

För övrigt var jag på spinning igår kväll för första gången på 3 veckor. Så skönt, roligt och svettigt! Känner att jag behöver prioritera träningen, för jag mår verkligen bra av det. Kul att träna i grupp också! Nu ska jag försöka komma iväg varje tisdag.

Kommentarer
Postat av: Anna Widén

åh, vad skönt att det går så bra! Hon är trygg i sig själv, bra föräldrar som hjälpt henne bli det! Saknar er!

2008-09-17 @ 14:44:55
Postat av: Tess

glad att det går bra! men det visste jag ju! ;) hoppas jag hinner åka ner till er snart.. kram

2008-09-18 @ 07:39:00
Postat av: Liv

anna: tack sötis! vi saknar dig också. kom hit!



tess: ja, jag ska lyssna på dig i fortsättningen, haha! du är välkommen precis när du vill, det vet du!

2008-09-18 @ 10:33:55
URL: http://livleverlivet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0