Kalas x 2!

Började dagen med att baka och förbereda två tårtor, för idag var ju dagen för Ylvas kalas! Sen drog vi ut på stan och Ylva köpte en heliumballong med Svampbob Fyrkant på. Det är Lundakalaset idag, vilket betyder lite tivoli och öltält och att Dr Alban gör bort sig/sjunger eller vad han nu gör på scen. Idol-Ola skulle vara största dragplåstret men han ställde visst in.
Hur som helst så blev det kalas för Ylva idag! Det var trevligt och för en gångs skull var jag faktiskt helt nöjd med tårtorna. Tyvärr glömde jag att fotografera dem. Till tårtbottnarna hade jag hälften potatismjöl och hälften vetemjöl och mer ägg och mindre socker än vanligt. De blev enormt luftiga, enkla att dela och goda. Den ena hade jag lemoncurd/grädde, lemoncurd/jordgubbar/kiwi på, och den andra hade jag grädde/banan, grädde/hallon/blåbär och grädde/jordgubbar/vindruvor/kiwi på.  Mycket gott.

Bilder från kalaset ska jag försöka få in en annan dag.


Kommentarer
Postat av: Nina

Grattis i efterskott till Ylva! och i förskott till dig Liv. Vad otroligt söt hon är din fina tjej! kram nina

2008-10-07 @ 14:49:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0