Tiden flyger iväg.

Ylva är sedan några dagar tillbaka färdiginskolad på dagis. Häftigt. Det har gått förvånansvärt bra. Numera går hon alltså som det är tänkt: 8-12 varje dag. Såhär ser en vanlig dag för Ylva ut: Frukost kl 8, lunch kl 11.15 och sen hämtning från dagis. Hem och sova, mellis och sen ut och röja i stadsparken.
Hon har blivit så enormt tuff, så modig. Lite väl tuff ibland. Hon klättrar överallt, busar, verkligen RÖJER. Och en gång i tiden var jag rädd att den lilla pluttan i min mage skulle bli en liten blygis. HAH! Långt ifrån!

Så nu har jag alltså nästan 4 timmar egen-tid varje dag när Y är på dagis. Och vad gör jag? JAg vet inte men på något sätt försvinner tiden och jag har inte hunnit med hälften av det jag tänkt. Skulle sätta upp gardiner idag, men när jag räknade på mormors-stängerna så räckte de ej till och fästena matchade inte, så det blev till att ta ner dem igen och skruva upp vanliga, IKEA-fästen. Det får väl funka det också, men nog hade det passat bättre in i vår lägenhet med mormors-stänger. Det tog lite extra tid, och så ringde jag pappa och som vanligt går ju då minuterna ännu fortare. Det är märkligt men hur ofta man än ringer så har man alltid mycket att prata om. Jag gillar det.
Och sen var det dags för mellis, och den räknar jag aldrig in i tiden men den gör ju också att lite tid försvinner. Och poff! så var det dags att hämta lillan på dagis.
Så nu sover hon, min lilla pluttrumpa, och det är väl dags för mig att vila lite också.

Ikväll blir det nautilus för hela slanten!




(och jag tar fortfarande gärna emot jobb-tips, men också tips på utbildningar som ni tror skulle passa mig! jag har en framtid att planera.)

Kommentarer
Postat av: Anna Widén

Du är bäst, jag älskar dig! Blir så glad och peppad av hela dig. Du kommer att få en bäst framtid! Kram

2008-09-27 @ 09:22:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0