Fondue, Karetbebis och finbesök

Hade en helmysig kväll i Malmö igår med Karin. Vi käkade underbart god fondue, delade en flaska vin och pratade. Imorse väcktes jag av min vackra dotter vid 6-tiden.

Apropå döttrar så har min fina Karet fått en bebis! Äntligen! En liten Lovis blev det. Stort grattis till er Karet, Micke och Lovis :)

Och i eftermiddag blir det finbesök. Vår vän E kommer och hälsar på och äter middag med oss. Jag gillar att få vegetarianer vid middagsbordet, då får man använda fantasin lite mer :) Vad sägs om denna kombination?

Förrätt: Päronsallad med valnötter och gorgonzola
Varmrätt: Grillade spett med marinerad tofu, champinjoner och paprika
Efterrätt: Paj med lime&philadelphia-fyllning och hallon/blåbärskompott


Mmm... förberedelserna pågår!

Kommentarer
Postat av: Karin

Mmmm! Attans att jag inte bjöd in mig själv på ett hörn;) Den middagen hade jag ju inte velat missa! Även om jag nästan fortfarande var fonduemätt igårkväll:) Kram!

2009-08-02 @ 09:49:52
Postat av: MInna

Till och med jag vill bli vegetarian nu! (Och bjuden, såklart, annars kan det ju kvitta! )

2009-08-02 @ 20:52:21
Postat av: Hanna

Kikar in och säger hej! Hoppas ni har det fint :)



Ojoj, vilken meny! ;)



kramar

2009-08-03 @ 17:35:00
URL: http://havskristall.blogg.se/
Postat av: Anna Widén

Mmm, jag kommer också:)

Kram på er!

2009-08-04 @ 11:19:29
Postat av: Hanna

Jag ska träffa Sandra och gå på en av hennes föreställningar (lördagen) :)

2009-08-04 @ 13:59:18
URL: http://havskristall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0