Blir alla flickor smådjävlar när de fyller 13?

Jag iakttog en mor och hennes nyblivna tonårsdotter inne på KappAhl idag. Det var en mardröm. Tjejen krävde det ena efter det andra, och så fort hennes mamma föreslog nånting svarade hon surt "det skiter väl jag i" eller "gör vad fan du vill".

Blir alla snälla små flickor smådjävlar när de fyller 13?

Men jag tyckte inte mamman var så mycket bättre heller, för hon sa ingenting emot dotterns ruggiga beteende. Hon bara accepterade, tackade och tog emot all skit som slängdes i ansiktet på henne. Sen gick hon och betalade flickans kläder.

(Inte har väl jag vart sån där? Nej, jag är ganska säker på att jag var en rätt snäll tonåring, men rätta mig gärna om jag har fel så ska jag be tusen gånger om ursäkt. Och mena det.)


Kommentarer
Postat av: Minna

Som lärare på högstadiet kan jag säga att alla inte är sådana! Världen är inte helt hopplös. MEN det är stor skillnad på hur tonåringar beter sig mot omvärlden och hur de beter sig mot sina föräldrar...



Jo, det går bra med penicillinet nu. Verkar som om hon inte tycker att det är så äckligt nu efter ett par dagar! Skönt! Men fortfarande feber. Hoppas på en feberfridag i morgon!

2009-02-19 @ 19:43:51
URL: http://juppepuppe.blogg.se/
Postat av: Karin

Jag tror samma mamma inte har satt några gränser direkt för dottern när hon var liten. Har säkert låtit henne få det hon velat, alltid varit än sån mamma som säger "ja" till allt för det är lättast. Då skördar man en sådan tonåring sen. Karins bestämda uppfattning:) Men man kan verkligen bli mörkrädd när man ser sådana skräckexempel. Förhoppningsvis är majoriteten inte så:)

2009-02-20 @ 13:51:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0