Premiärtur

Jag har ganska länge tänkt att jag ska börja jogga igen, som ett komplement till styrketräningen på Nautilus. I julas började jag fundera på det på allvar. Och ikväll tänkte jag att "nu jävlar får det vara dags". Och så blev det. Problemet var bara kläderna; jag hade inget underställ och fick låna av Anders, vilket av naturliga skäl var något för stora. Jag hade heller ingen tunnare mössa och fick låna av Ylva, vilken av ännu naturligare skäl var något för liten. Men skam den som ger sig! Ut kom jag och med målet att orka springa 10 minuter i sträck så är jag oerhört nöjd med att ha klarat av 30 minuter i sträck. Med tanke på att jag faktiskt inte har sprungit på över 2,5 år så tycker jag att jag är värd en liten applåd.
Tack! :-)



Efteråt gick jag en snabb promenad, och sen var det dags för stretching. Speciellt vaderna kände jag av, så där får jag väl träningsvärk imorgon. I övrigt kändes det väldigt bra. Ylva tyckte det var roligt med stretchingen.


Kommentarer
Postat av: Tess

Det var grymt duktigt gjort! :)

2009-02-23 @ 06:45:20
URL: http://tessvarlden.blogg.se/
Postat av: Anna Widén

Du är bäst ju! Söt med Ylvas mössa:) Fortsätt göra saker som är bra för dig! saknar dig!

2009-02-23 @ 12:17:17
Postat av: Liv

tack sötnosar! :)



Anna: jag saknar dig också! kom till lund nån helg??

2009-02-23 @ 12:46:14
URL: http://livleverlivet.blogg.se/
Postat av: Karin

Bra jobbat! Det är verkligen gött att jogga! När vårsolen börjar titta fram lite mer så ska jag också masa mig ut:) Kram!

2009-02-23 @ 19:13:19
Postat av: Pär

Hej! Kul att du också joggar, då är det bara Mats kvar! :)

Det var en vanlig pulsklocka som man får om man köper tre nr av iform. Billigt skräp som inte håller så länge (jag fick en likadan för ett år sedan, den höll ett halvår men det var nog bara för att jag nästan aldrig använde den!). GPS-klockor har jag också tittat på, men de är DYRA! Ola har en, jag tror det är Garmin Forerunner 305. Den nyare varianten av den heter 405 och kostar 3-4000 kr.



Däremot köpte jag en gps-givare (utan skärm) för ett tag sedan, som jag kopplar till mobilen. Om man laddar ner ett hyfsat träningsprogram till mobilen så kan det bli ganska bra, och betydligt mycket billigare om än klumpigare än 305/405. Se om du hittar en sådan till hyfsat pris: http://hojdaren.wordpress.com/2009/01/24/gps/

2009-03-02 @ 21:35:54
URL: http://hojdaren.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0