Fantastiskt

Är det inte fantastiskt hur kroppen fungerar, återhämtar och reparerar sig? Idag känner jag mig som vemsomhelst, klart jag känner av litegrann från magen men ytterst lite. Jag kan göra allt utom att lyfta.
Och igår åt jag pannkakor (ägg) utan att få ont.... så skönt. Idag ska jag äta kiwi..... det känns som det kommer gå bra och den känslan är så underbar. Tänk att man kan bli så glad av att tänka på fruktsallad! Innan blev jag bara ledsen när jag tänkte på allt gott som jag inte kunde äta, men nu kan jag snart äta allt. Livet är rätt gott ändå.

Ni ska få receptet på pannkakorna från igår. De innehöll såväl morötter som sesamfrön och kanel. Spännande och mumsigt!

Morotspannkakor med kanel och rostad palsternacka
5 portioner

4 ägg
2 msk socker
1 tsk salt
5 dl vetemjöl
8 dl mjölk
200 g morötter, skalade och fint rivna
1/2 msk kanel
1/2 dl sesamfrön
1-2 msk smör, att steka i

Rostad palsternacka
750 g palsternacka
1 msk olivolja
2-3 krm salt

Vispa först samman äggen med salt och socker. Tillsätt sedan mjöl och därefter mjölk under omrörning. Rör ner de rivna morötterna, kanel och sesamfrön. Låt eventuellt smeten vila i ca 10 minuter innan pannkakorna gräddas.

Rostad palsternacka
Borsta och dela palsternackorna på längden. Lägg dem på ett ugnssäkert fat. Ringla över olivoljan och salta. Rosta palsternackorna i ca 20 minuter eller tills de mjuknat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0