På språkfronten mycket nytt. Och så lite bajs.

Det händer så mycket på språkfronten just nu. Bland de nya orden kan bland annat nämnas:
Groda (gråda)
Apelsin
Gammelmormor (gamåmå)
Ris
Läsa
Rita


Hon har också börjat sätta ihop orden mer. T ex "Läsa den!". Men även bestämma ägande. T ex "Ylvas skor", "Ylvas pappa", "Mammas macka", "Dockans napp" etc.

Det är så himla roligt att följa hennes språkutveckling. Varje dag hör jag nya ord. Och idag kom också någon slags mening:

När det började lukta, frågade jag som vanligt Ylva om hon hade bajsat. Varpå Ylva kom fram till mig, kollade mig i ögonen och sa med säkerhet i rösten: "Ja, Ylva bajsat". Det var nog det sötaste jag hört på länge.


Kommentarer
Postat av: Anna Widén

Hej! Det är så roligt att läsa allt nytt som händer. Jag är dålig på att kommentera men jag tittar ofta in på din blogg. Pussa Ylva och ha en bra dag!

Kramkram

2009-02-01 @ 10:38:48
Postat av: Liv

Anna W: Ylva slänger iväg en puss tillbaka! :-) Ha det gott, vännen! KRAM

2009-02-01 @ 12:33:09
URL: http://livleverlivet.blogg.se/
Postat av: Minna

Oj, vad snabbt det går!



Skulle du kunna maila mig bilderna med varmkorvarna och den när båda sitter i mitt knä? Kan inte ta dem från bilddagboken. Eller är det jag som är dålig?

2009-02-01 @ 20:28:31
URL: http://juppepuppe.blogg.se/
Postat av: Liv

Minna: Det kanske inte går att hämta från bilddagboken, har faktiskt inte koll på det. Men jag skickar, självklart! Du får dem alldeles strax!

2009-02-01 @ 20:34:43
URL: http://livleverlivet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0