Pojkjeans vs. flickbyxor

Jag stör mig. Ja, jävlar vad jag stör mig på att pojkarnas kläder är lekvänliga och har förstärkta knän och bekväma modeller, medan flickornas kläder ska vara tighta och fina att se på. Men lekvänliga, nej inte särskilt.
Letade efter ett par jeans till Ylva på Lindex (som jag annars tycker har ett hyffsat bra utbud med unisexkläder - faktiskt) men på tjejernas avdelning fanns bara tighta jeans, smala i ben och midja. Varför börjar det så tidigt? Det var ju alltså storlekar från 86 cl och uppåt.. Gick över till pojkarnas avdelning och hittade flera snygga, praktiska och förstärkta byxor. Dessa jeansen köpte jag med mig hem, och ja, Ylva gillar dem trots att hon är tjej! Sådetså. (När jag får tid ska jag skriva ett längre inlägg om sånt här, men jag börjar jobba om tjugo minuter och borde klä på mig nu...)


Kommentarer
Postat av: Nina

Håller med dig 100 procent. Kan du inte fortsätta i klädbranchen och påverka dem lite? Lisa har storlek 74

2009-01-23 @ 14:41:04
URL: http://www.minagalnatankar.blogspot.com
Postat av: Karin

Håller så galet mycket med. När det gälller skor är det iaf liiiite bättre. Men designerna tror helt enkelt inte att tjejer leker annat än vid dockskåpet.

2009-01-23 @ 15:15:49
Postat av: Tova

Jag köper också jeans på killavdelningen ibland :D

2009-01-24 @ 02:05:08
URL: http://www.tovalinder.se
Postat av: Rebecca

Håller med! Tycker det är ganska sjukt och tråkigt. Men tur är att man kan handla på killavdelningen. Nova har såna byxor med, jeans som jeans liksom. Lättare att klä en tjej i killkläder än tvärtom. Bra med såna byxor så de slipper snubbla på byxbenen =) KRam

2009-01-24 @ 13:19:48
URL: http://rebeccapettersson81.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0