Positiv kyla

Det är kallt ute. Jättekallt, tycker jag som inte är van vid kyla. Norrlänningarna skulle säkert gå utan jacka här nere i söder. Men jag fryser. Det är tråkigt att frysa, och dessutom fryser jag alltid mest om näsan. Men tänker man såhär så skulle allt vara så himla jobbigt, så nu väljer jag att göra en lista med 10 saker som är positivt med kylan!

10 bra saker med kylan:
1 Jag får använda mina superfina, varma kängor!
2 Det är så skönt att komma in i värmen igen
3 Te smakar aldrig så gott som när man varit ute och frusit innan
4 Luften är oftast mycket lättare att andas när det är skåne-kallt
5 Det är faktiskt väldigt vackert ute när det är några minutgrader
6 Man blir vackert rosig om kinderna
7 Ju mer man fryser desto närmare våren kommer man
8 Ju kallare det är, desto mer underbart blir det när det blir varmt sen
9 Man får använda alla gosiga mössor och halsdukar och sånt
10 Man får kramas mycket för att bli varm

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0