Dissad

Följande utspelar sig i första pausen på dagens högskoleprov.

Jag sitter och tar det lite lugnt, och en kille kommer och sätter sig bredvid mig. Han har också gjort provet, och han undrar hur det gick för mig.

- Jodå, det kändes rätt bra faktiskt. Själv då? undrar jag.

- Äh, det gick väl sådär. Men du har gjort det förut va? säger han.

- Mm, har gjort det en gång innan men det är typ 5-6 år sen så det räknas väl knappt... svarar jag.

- Ja, du är ju rätt gammal, påpekar han.

Jag tappar hakan. Vad fan! Jag har precis kommit över min åldersnoja!

- Gammal!? Jag är 25! utbrister jag.

- Jaja, men jag är ju 91:a, säger han och rycker på axlarna.

- Oj, ja då är du rätt liten, säger jag kaxigt.

- Men du är gammal, påminner han.

Kommentarer
Postat av: Minna

Haha! Tur att inte jag var där...

2009-03-29 @ 10:01:18
Postat av: Rebecca

Dagens ungdomar alltså...

2009-03-30 @ 09:34:13
URL: http://rebeccapettersson81.blogg.se/
Postat av: Liv

Minna: Ja det är klart, fatta vad dissad du hade blivit, så gammal som DU är! ;) :P

2009-03-31 @ 18:03:53
URL: http://livleverlivet.blogg.se/
Postat av: Karin

Hahaha! Sorry Liv men det här är ju sjukt kul!

2009-04-03 @ 18:26:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0