Kycklinglasagne

Helgen har vi spenderat i Småland, hos mina föräldrar. De har sålt mitt barndomshem och kommer flytta till lägenhet om drygt en månad. Känns märkligt. För några veckor sedan var jag där med mina syskon och röjde i källaren och delade upp det som var vårt. Gamla leksaker, böcker och sånt. En hel del skolgrejer. Mycket minnen. Fick med mig en del hem då, resten tog vi hem idag. Eller ja, det mesta åtminstone. Jag har fortfarande en gammal röd träkälke (den var så snygg så jag kunde inte låta bli, mamma hade den när hon var liten tror jag) som väntar på mig där. Och en halv fåtölj (vi fick bara plats med halva idag...).

Som vanligt blev det god mat också i helgen. Ylva lärde sig säga "kycklinglasagne", inte illa. Fast det blev lite förkortat, typ "kycklasagne", men det är godkänt tycker jag.

I lördags var vi i simhallen i Emmaboda med Ylvas kusin Nathalie (7 år) och min mamma. Var riktigt, riktigt lyckat. Det var första gången Ylva badade nån annanstans än i badkaret, men hon tyckte det var roligt när hon vant sig vid att det var så mycket vatten på ett och samma ställe. Vi åkte vattenruschbanan också, lillan och jag. Mysigt.

Ikväll har jag vart ute och joggat en runda. Det känns bra! Hoppas träningsvärken imorgon inte blir lika grym som förra veckans...


Kommentarer
Postat av: Minna

Vi åt också kycklinglasagne. Vilket sammanträffande!





För övrigt vill jag påminna om att hon även badat i uppblåsbara poolen!!

2009-03-02 @ 19:29:58
URL: http://juppepuppe.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Vad skoj på badhuset, Nova gillar det massor oxå. Vi ska nog gå till helgen med båda barnen =) kram

2009-03-04 @ 10:28:09
URL: http://rebeccapettersson81.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0