Evigt ung och jordgubbar i Södra Sandby

Det var evigheter sen jag uppdaterade bloggen. Vädret har varit fint, och vi har mestadels varit ute om dagarna så jag har inte känt mig riktigt manad att sätta mig vid datorn och blogga. Här kommer dock en liten uppdatering.

25 april var vi riktigt wild & crazy. Farmor erbjöd sig att ta hand om lilla Y så att Anders och jag kunde gå på Minnas 30-årsfest. Vi lämnade Ylva gråtandes där hemma, och kände oss som världens hemskaste föräldrar. Men pluttan hade lugnat ner sig ganska snart och sen vart glad resten av kvällen, så vi behövde inte ha så dåligt samvete. Vi hade en riktigt trevlig kväll, Anders drack några glas vin och jag festade till det ordentligt med en hel flaska alkoholfritt vitt vin (kan absolut rekommendera Inglenook St Regis nr 81907 som är beställningsvara på systemet). Härliga människor och god mat var det också, så det var lyckat! Jag var yngst på festen och blev av med min åldersnoja när jag insåg följande: hur gammal jag än blir så kommer Minna ändå alltid att vara äldre än mig! Så det är bara att fortsätta hänga med henne så kommer jag vara ung resten av livet! (Sorry kompis, haha!)


Vi cyklade hem från festen runt klockan 2 på natten, möttes hemma av en trött men glad farmor och en sovandes liten tösabit. Kom i säng vid tretiden och väcktes 5.15 på morgonen av en glad pluttfia som inte ville annat än att gå upp leka med mamma och pappa. Var hon tvungen att sätta rekord i tidiga morgnar just den här morgonen? Uppenbarligen var hon det så det var bara att masa sig upp och vara glad.

Vi insåg att vi aldrig skulle orka vara hemma och aktivera henne hela dagen så vi hoppade upp på cyklarna och trampade Hardebergaspåret ända ut till Södra Sandby. Ylva älskar att "cykla", dvs att sitta i cykelstolen bak på min cykel. Hjälmen är hon också helt galen i, oftast vill hon inte ta av den när man väl kommit fram. Men hon har en väldigt fin gul hjälm med fjärilar på, så jag kan nästan förstå henne.
Väl framme i Sandby letade vi upp en lekplats, rastade Ylva lite och hade sen picnick i gräset. Färska jordgubbar och kanelbullar i strålande solsken, kan det bli bättre?



På hemvägen somnade Ylva i cykelstolen, och när vi kommit hem la vi henne i skuggan av bersån i vår trädgård så hon fick sova vidare. Anders och jag somnade också...


Kommentarer
Postat av: Minna

Jamen vad skönt att jag kan glädja dig!! Vilken tur att jag har en äldre man - jag kommer inte heller behöva känna mig gammal!

2009-05-08 @ 19:10:47
URL: http://juppepuppe.blogg.se/
Postat av: Liv

Minna: Ja, visst är det bra! :)

2009-05-12 @ 21:18:48
URL: http://livleverlivet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0