Kräftlasagne med spenat

Igår lagade jag kräftlasagne. Låter det gott? Det var iallafall otroligt gott, och nästan pinsamt enkelt. Helt klart snabbmat.
Måste dela med mig av receptet:

4 portioner
200 g färska lasagneplattor
1 zucchini
1 ask körsbärstomater (250 g)
1 msk olivolja
1 burk färdig tomatsås t ex Dolmio eller Barilla 500 g (gärna med vitlök/basilika)
1 burk kräftstjärtar 330 g
1 påse färsk babyspenat 70 g
2 dl riven parmesanost 50 g

Koka upp vatten till lasagneplattorna. Skär stora bitar i mindre bitar.

Skölj och skär zucchinin på längden till fyra stavar, skär sedan i cm-tjocka skivor. Skala och hacka vitlöken. Skölj och halvera tomaterna.

Fräs zucchini och vitlök i oljan 2 min. Tillsätt tomater och tomatsås och låt koka upp. Dra kastrullen åt sidan.

Koka lasagneplattorna 5-7 min.

Häll av kräftstjärtarna, lägg i tomatsåsen och låt dem bli ljumma.

Varva lasagneplattorna med tomatsås och spenat på fyra tallrikar. Toppa med parmesanosten och servera.


Kommentarer
Postat av: Anna Widén

Låter verkligen jättegott. Kanske värt att prova någon dag. Kram!

2009-05-15 @ 14:18:55
Postat av: Karin

Den ska jag helt klart laga!

2009-05-17 @ 16:34:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0