Life is what´s happening while your busy making plans

Det händer så mycket i mitt liv just nu. Bloggen är dåligt prioriterad. Studierna tar mycket tid, men jösses vad kul det är! Sjukgymnastyrket verkar t o m intressantare än jag trott från början. Har vart ute två halvdagar på VFU (verksamhetsförlagd utbildning, ungefär praktik) på Staffanstorp Vårdcentral. Det var betydligt mer spännande och givande än det låter.

Klassen är riktigt bra. Trevligt folk, de flesta är yngre än mig men jag kan barnsla mig ibland likväl som de kan vuxna sig lite, så det går bra ;)

Jag fyllde ju ett kvarts sekel i lördags. Har blivit uppvaktad till tusen. Partaj blev det här i lägenheten på kvällen, runt 25 personer var vi. Jag ordnade tårtbuffé, 8 tårtor, bilder kommer senare (Minna hjälpte till väldigt mycket, tack goding!). Det var mycket lyckat! Bästa födelsedagsfesten någonsin. Helt klart.

Läser anatomi för fullt nu. Det är väldigt intensivt och jag är slut i huvudet hela tiden. Kan inte koncentrera mig lika bra som de andra. Så mycket annat att tänka på, och så ovant att plugga.

Ylva trivs kanon på dagis fortfarande. Farmor hämtar henne flera gånger i veckan, så hon slipper långa dagar där. Tacksamt. Och farmor verkar trivas bra med det också.

Huvudet är väck. Det är bäst jag slutar skriva. Jag återkommer!.


Kommentarer
Postat av: Karin

Kan känna igen det där med koncentrationen. När man märker att man tappar fokus tycker jag att det är bra (i sann mindfulnessanda, haha) att bara lugnt och sansat flytta tillbaka fokus igen till där det för tillfället bör vara, utan att värdera sig själv för att man "inte kan koncentrera sig". Det är såklart inte helt lätt, men en teknik som är väldigt effektiv när man övat ett tag. Och visst är det ovant att plugga i början, man måste ju lära sig en helt ny studieteknik och våga lita på sig själv när man sållar. Men det kommer. Jag är så himla glad att du trivs kompis! Så underbart! Och tack igen för i lördags, både jag och Mathias hade jättetrevligt!

Kramar!

2009-10-13 @ 22:34:32
Postat av: Bettan

Hej Liv, jag tjuvläser lite...

Du är inte ensam om kocentrationssvårigheterna...

2009-10-15 @ 21:05:52
URL: http://blogg.passagen.se/elinya

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0