Skolstart

Igår började skolan. Det blev en lång dag som började med upprop kl 10 och avslutades först kl 16.30. Därefter gick jag och några andra tjejer för att skriva in oss på en nation. Stod 45 minuter i kö (tog så lång tid eftersom deras dator var slö) och när det äntligen var vår tur la datorn av helt. Så det var bara att gå igen, får göra ett nytt försök idag.
17.30 gick jag hem till dukat middagsbord hos svärmor, där även ylva väntade på mig. Efter så mycket intryck, nya människor, sjukt mkt info, nya lokaler att lära känna etc så var jag rejält trött...

Idag blir det "Lundarundan" med nollningsgruppen kl 10-15. Blir nog spännande att se vad det innebär. Tror att de är hyffsat snälla mot oss...men vi får se.
Kl 18 blir det vinbrännboll med grillning i stadsparken. Trevligt!

Verkar vara en bra klass. Väldigt ung klass, dock. Många kommer direkt från gymnasiet. De flesta är 19-21, bara en är 30 och en 33. Jag ligger på den övre halvan... Än så länge har jag inte hört att nån av de andra har barn, men nån borde väl ha det. 50 pers är vi i klassen.

Det var lite snabb info, nu måste jag vidare.


Kommentarer
Postat av: Amelie

Låter som du verkar trivas iaf! Är vi på samma institution månne? Har för mig sjukgymnasterna oxå håller till på Baravägen. Hojta om du ser mig! =) kram

2009-09-04 @ 17:46:48
URL: http://www.ameliesvisdomsord.blogspot.com
Postat av: Amelie

Ja, som svar på kommentaren i min blogg så var det i Kalmar. Har du också gått där? Jag gick där från slutet av 06 till mitten av 08 då jag flyttade till Lund. Ha de!

2009-09-05 @ 20:38:46
URL: http://www.ameliesvisdomsord.blogspot.com
Postat av: Maria

Hej, jag läser i din blogg ibland. Jag gillar det du skriver. Har sett att du har börjat läsa till sjukgymnast. Det är ngt jag själv funderar på att göra. Så jag läser gärna mer om hur det går för dig på din utbildning:-) Önskar dig lycka till! /Maria

2009-09-26 @ 12:03:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0