Kyrkobad

På påskdagen var jag och Y i kyrkan. Hennes kusin skulle sjunga så vi beslöt oss för att gå och lyssna. Det var också ett litet barn som skulle döpas.

Y såg storögt på hur prästen och bebisens storebror hjälptes åt att hälla vattnet i dopfunten och hur prästen sedan tog vatten och "klappade" på bebisens huvud. Avundsjukt utbrast hon:

- jag vill också bada!

jag kramade om henne och sa att vi kunde bada hemma hos mormor och morfar sen.

- näe! jag vill bada i kyrkan!
sa hon högt.

jag försökte förklara:
- men älskling, det är bara den lilla bebisen som ska döpas, hon ska inte bada på riktigt, bara få vatten på huvudet.
Men det hjälpte inte.

- jag vill också döpas! muttrar Y.

Kommentarer
Postat av: Amanda

Underbart! "Jag vill bada i kyrkan!" Självklart! Käckt att hon för upp teologiska diskussioner redan...

2010-04-10 @ 11:18:34
URL: http://amanda.duregard.se
Postat av: Hanna

Ja, helt underbart :)

2010-04-10 @ 19:39:32
URL: http://havskristall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0