Kiss&bajs-uppdatering

Nu har Y haft två torra nätter i rad. Två morgnar då blöjan varit helt kissfri på morgonen, och hon direkt när hon vaknat gått och kissat ordentligt på toaletten/pottan. Det här går fantastiskt bra!!

Jag går tillbaka där vi var förra inlägget:

Första dagen utan blöja på dagis höll sig Y hela förmiddagen. Hon erbjöds gå på pottan eller toan ett par gånger men det kom inget. Efter lunch var det dags för vila och hon fick blöja på sig under tiden hon sov. Då passade hon på att kissa. Sen höll hon sig resten av dagen tills hon kom hem från dagis, då hon återigen gick på toa och kissade duktigt.

Andra dagen utan blöja gick lite sämre. Hon kissade i byxorna en gång på dagis, och på pottan en gång. Den gången hon kissade i byxorna var hon väldigt upptagen med leken, och glömde väl helt enkelt att hon inte hade blöja på sig. Hemma gick hon på pottan.

Tredje dagen gick det bra på dagis, hon sa till varje gång hon behövde kissa. En gång hann hon inte till pottan i tid utan kissade litegrann i trosorna och resten på pottan. Hon sa också till när hon behövde bajsa och satt en stund på toan utan att det kom något. Fröken hade försökt lära henne att krysta (det hade jag velat se!) men tillslut tröttnade Y och ville ha blöja. Det fick hon, och bajsade däri istället.

Och sen dess har hon kissat på pottan :) De senaste två nätterna har som sagt varit helt torra. Enligt Y hade hon bajsat på pottan på dagis idag, men eftersom det var farmor som hämtade henne så vet jag inte om det är sant eller ej ;)


Kommentarer
Postat av: Maria

Härligt :D Stor hon börja bli =) Läser er blogg när jag hinner och den får mig alltid att le :D

2010-02-24 @ 12:36:15
URL: http://frubodin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0