Lillasystrar har inget hår

"Leia ska få en lillasyster åt mig!" utbrister Ylva och fortsätter:

"Jag ska klappa henne på huvudet fast hon har inget hår!"

(det är intressant att lyssna när Y pratar. det är nog mycket som rör sig inuti hennes lilla huvud. jag vet inte om hon menade att man kunde klappa lillasyster på huvudet trots att hon inte hade nåt hår, eller om hon helt enkelt bara passade på att berätta att lillasystrar vanligtvis inte har hår när de är så små. hur som helst så älskar jag ylvas ord, hennes sammanslagna små knasiga meningar och underbara utrop. det är fascinerande.)

För övrigt sover Y utan blöja nu också. Helt torr numera med andra ord, även på natten. Jösses, det gick snabbt. Avvänjningen vid nappen lär dock inte bli någon hit.. Det får vänta ett tag.


Kommentarer
Postat av: morgondis

Vad fin du har gjort bloggen! Inte varit inne på ett tag, har inte haft energi att läsa bloggar men nu är jag uppdaterad. Jag älskar alla Ylvas kommentarer! Kram på er hela lilla familjen!!!

2010-03-01 @ 17:44:07
URL: http://anorexivardag.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0