Mormorsaknad och upptagenhet

För nån vecka sen:

Ylva och jag busar runt som vanligt, skrattar och tjoar. Plötsligt stannar hon upp och ser jätteledsen ut. Jag blir lite bekymrad
- Vad är det gumman?

- Jag är ledsen, säger Y och ser ännu ledsnare ut.

- Varför är du ledsen? undrar jag

- För min mormor. Jag saknar min mormor! snyftar hon.

- Men ååh... utbrister jag och tänker att mormor skulle vilja höra det själv. Så jag föreslår:
- Ska vi ringa till mormor?

Ylva skrattar och säger:
- Määääh! Kan vi ju inte! Jag leker ju nu! och så springer hon glatt iväg och busar vidare.


Kommentarer
Postat av: JozzAn

Barn är underbara!!

2010-03-02 @ 20:56:11
URL: http://jozzanstankar.blogspot.com
Postat av: Karin

Hahaha! Så himla härligt! Det är precis så man ska vara, synd bara att det blir lite svårare när man är vuxen i hårda kalla världen...

2010-03-03 @ 20:57:07
Postat av: Bloggsvar

tack Liv, det betyder mer än du tror med lite lugnande ord!. /Elina

2010-03-03 @ 21:19:42
Postat av: Denize

SV: Åh, vad dumt! Vi fick lediga cyklar på fredagen så där var några tomma när vi körde :(

2010-03-08 @ 22:37:33
URL: http://denize.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0