Nattjobbare?

Ylva vaknade vid 4 i natt och tyckte att det var dags att gå upp. Jag sa förstås till henne att hon fick somna om för att det fortfarande var natt.

- Men när får jag gå upp då? undrade hon såklart.

- Du får gå upp allra tidigast klockan 6, när pappa går upp. svarade jag och efter ett tag lyckades hos somna om.

Sen sov hon som en stock, och halv 8 var jag tvungen att väcka henne för att vi skulle hinna till dagis.

- Godmorgon gumman, nu får du ta och vakna så att vi kan gå till dagis.

- Men, har pappa gått upp nu? undrar hon.

- Vet du, pappa har till och med gått till jobbet! svarar jag.

Då ser hon förvånad ut, och utbrister:

- Nämen, pappa då! Man kan väl inte jobba på natten, förstår han inte det??

Kommentarer
Postat av: Johanna

Lilla vännen, inte lätt det där med natt och dag ibland... :)

2010-10-07 @ 09:43:57
URL: http://justnuochidag.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0