Övernattning och bebislängtan

I helgen var vi en riktigt storfamilj - på låtsas. Vi var nämligen barnvakter åt våra fina vänner M&Ms barn L&L. De är 3 år respektive 5 månader.
Bebis-L somnade i min famn vid halv åtta efter att hon ätit gott ur nappflaskan. Stor-L och Y satt i soffan och hade filmkväll med popcorn. De njöt i fulla drag. De såg två filmer - pippi långstrump och nicke nyfiken. Och åt två påsar med micropopcorn (fast en hel del låg kvar i soffan efteråt).

Efter filmerna somnade de i Y's nya loftsäng, tätt intill varandra med barbapappa-lampan som tryggt lyste upp i mörkret. De somnade kvickare än jag hade trott. Det var tyst några minuter, sen fnissade Y till. Varpå L sa till henne bestämt:
- Man får inte skratta i natten, det är dags att sova! Sov gott, Y!
Och så somnade de.

Natten förflöt väl, förutom att Y vaknade med ett illvrål kl 4, förskräckt av att någon låg i hennes säng. Hon fick komma in till oss och lägga sig, och låtsades att bebis-L var hennes lillasyster och somnade gott bredvid henne.

Halv sju vaknade alla tjejerna och de stora satte sig i tv-soffan och myste med varsin smoothie medan jag, A och bebis-L låg kvar och gosade lite i sängen.

Bebissuget är stort - men det kommer inte bli några syskon till Y än på ett tag. Vi njuter av bebisarna omkring oss istället.


Bror O och hans J fick en liten bebisflicka häromdagen. Förmodligen kommer de väl neråt landet inom kort för att visa upp bebben - då tänker vi hålla oss framme.


Kommentarer
Postat av: Moa

Och jag tror alldeles säkert att alla runt omkring är mycket tacksamma att ni vill låna deras pluttar!



Det e härligt med snälla söta små barn!

Jag ska vara barnvakt åt två små busfrön i helgen. :)



Kram Moa

2010-09-22 @ 22:04:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0